Sunday, January 12, 2014

TAKLIMAT PENDAFTARAN TAHUNAN PASUKAN PENGAKAP KELANA WILAYAH PERSEKUTUAN KUALA LUMPUR

Salam Pengakap;

Semalam pada hari Sabtu bertarikh 11 Januari 2014 telah berlangsung sessi Fasa 1 program Taklimat Pendaftaran Tahunan Pasukan Pengakap Kelana bagi negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Sessi taklimat tersebut telah dijalankan di Sekolah Kebangsann Jalan Padang Tembak, Kuala Lumpur.


Seramai lebih daripada 50 orang ahli Pengakap negeri Wilayah Persekutuan telah hadir di sessi taklimat tersebut. Mereka terdiri daripada Ahli Majlis PPMWPKL, Pesuruhjaya PPMWPKL, Pemimpin Pasukan, Ahli Kelana Kanan dan Ahli Kelana dari pelbagai daerah yang berasingan.

Banyak maklumat berkenaan situasi semasa PPMWPKL dan takwim rancangan tahun 2014 PPMWPKL telah dikongsi dan diperolehi melalui sessi tersebut. Melalui perkongsian maklumat lengkap takwim tahunan ini, ahli-ahli PPMWPKL dapat melihat kehadapan dan seterusnya mengatur strategi kecil bersesuaian melalui pasukan dan kumpulan masing-masing.


Melalui sessi taklimat ini juga telah berjaya menemukan semula rakan-rakan sepengakapan yang telah lama tidak berjumpa. Banyak perkara yang dibincangkan dan dibualkan semasa sessi taklimat ini berlangsung. Semoga tahun 2014 ini memberikan semula keceriaan kepada Pasukan Pengakap Kelana A Angkasa Lembah Pantai khususnya dan PPMWPKL secara amnya.



No comments:

Post a Comment