Wednesday, January 22, 2014

PERLANTIKAN SEBAGAI PENOLONG KETUA PESURUHJAYA NEGERI TUGAS-TUGAS KHAS, SETIAUSAHA PASUKAN LATIHAN DAN SETIAUSAHA LEMBAGA PENTARAF PENGAKAP RAJA

Salam Pengakap;

Dengan kehendak ALLAH SWT maka pada tanggal 1 Januari 2014, saudara Mohammad Saiful Bin Mansur selaku Pemimpin Pasukan Pengakap Kelana 'A' Angkasa Lembah Pantai telah dilantik oleh Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur iaitu Tuan Haji Rofli Bin Mohamed sebagai Penolong Ketua Pesuruhjaya Tugas-Tugas Khas.

Seperti biasa perlantikan ini telah diterima oleh saudara Mohammad Saiful Bin Mansur sebagai suatu amanah dan tanggungjawab untuk melaksanakan khidmat sukarela beliau demi kepentingan ahli-ahli Pengakap Persekutuan Pengakap Malaysia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur khususnya dan Pergerakan Pengakap amnya.

Saudara Mohammad Saiful Bin Mansur seperti tahun-tahun terdahulu apabila ditanya komen beliau berkenaan perlantikan tersebut menjawab dengan bersahaja, "Pangkat yang diberikan adalah suatu bidang kuasa untuk saya melaksanakan tanggungjawab. Jikalau saya tidak mampu atau gagal melaksanakan tanggungjawab tersebut maka saya akan meletakkan jawatan. Pangkat dan kuasa bukanlah suatu kemegahan bagi saya, bagi saya ia adalah suatu tanggungjawab dan ibadah untuk mendapatkan pahala."


Antara tugas-tugas khas yang perlu dikerjakan secara sukarela oleh saudara Mohammad Saiful Bin Mansur ialah bertindak selaku Setiausaha Pasukan Latihan Negeri dan Setiausaha Lembaga Pentaraf Pengakap Raja. Syabas kepada saudara Mohammad Saiful Bin Mansur, semoga ALLAH SWT memberikan saudara kekuatan, kemudahan, kejayaan dan pahala untuk kebajikan yang dilakukan. Amin Ya Rabbal Alamin.



No comments:

Post a Comment