Sunday, May 9, 2010

MAJLIS PENYERAHAN BANTUAN KEWANGAN JAMBORI KEBUDAYAAN SERUMPUN

Syukur ke hadrat ALLAH SWT diatas pertolongan yang diberikan dimana Kontinjen Persekutuan Pengakap Malaysia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ke Jambori Kebudayaan Serumpun Malaysia & Indonesia telah diberikan bantuan kewangan oleh Yang Berhormat Dato' Raja Nong Chik Bin Dato' Raja Zainal Abidin selaku Menteri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur merangkap Presiden Kehormat Persekutuan Pengakap Malaysia Negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Majlis yang sangat sederhana tersebut telah berlangsung pada hari Jumaat 7 haribulan Mei 2010 jam 10.00 pagi di Pejabat Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur. Majlis tersebut telah juga dihadiri oleh Tuan Major Mior Rosli Ketua Pesuruhjaya Pengakap Negeri WPKL, Saudara Mohammad Saiful Pesuruhjaya Pengakap Daerah Pudu, Saudara Ahmad Norsyarizan Penolong Pesuruhjaya Pengakap Daerah Pudu dan Saudara Riza Penolong Pesuruhjaya Pengakap Daerah Pudu. Berberapa persetujuan dasar, strategi dan matlamat telah juga dicapai bersama dalam sessi perbincangan bersama Yang Berhormat Menteri.

Selaku Ketua Kontinjen Persekutuan Pengakap Malaysia Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ke Jambori tersebut, saya ingin mengucapkan tahniah kepada semua Ahli Jawatankuasa Kontinjen yang kesemuanya dari Persekutuan Pengakap Malaysia Daerah Pudu kerana usaha gigih dalam mencari penajaan dan kini telah membuahkan berberapa hasil. Semoga usaha murni tuan-tuan dan puan-puan sekalian dilimpahi ILAHI dengan ganjaran pahala yang setimpal.

Pesuruhjaya Pengakap Daerah Pudu.

No comments:

Post a Comment