Thursday, April 29, 2010

UJIAN LENCANA EKSPEDISI PENGAKAP REMAJA SIRI 3/2010

Salam Pengakap;

Atas permintaan pelbagai pihak, suatu ujian Lencana Ekspedisi Pengakap Remaja siri 3/2010 anjuran Persekutuan Pengakap Malaysia Daerah Pudu akan diadakan pada tarikh 8 haribulan Mei 2010 sehingga 9 haribulan Mei 2010.

Ujian Lencana Ekspedisi ini adalah berbentuk pengembaraan berjalan kaki sejauh 40 kilometer sepertimana yang disyaratkan didalam sekim latihan Pengakap Remaja Malaysia. Semua peserta perlu melaporkan diri untuk pendaftaran tidak lewat dari jam 8.00 pagi di Pusat Belia Antarabangsa, Bandar Tun Razak (berdekatan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia dan Stadium Bolasepak Kuala Lumpur).

Semua peserta wajib memakai pakaian seragam lengkap Pengakap sepanjang menjalani ujian ekspedisi. Makanan dan minuman sepanjang ekspedisi setiap peserta adalah tanggungjawab peserta sendiri. Peserta ekspedisi akan bermalam di Ibupejabat Pengakap Malaysia, Jalan Hang Jebat, Kuala Lumpur semasa menjalankan ekspedisi.

Untuk yang berminat menyertai sila emailkan maklumat Nama Penuh, Nombor Kad Pengenalan dan Nama Sekolah kepada Pesuruhjaya Pengakap Daerah Pudu secepat mungkin. Sila bawa surat kebenaran Ibubapa dan sekolah pada waktu pendaftaran.
Kegagalan menyediakan mana-mana perkara diatas akan menyebabkan ahli Pengakap tersebut hilang kelayakan untuk menyertai ujian tersebut.

Pesuruhjaya Pengakap Daerah Pudu.

No comments:

Post a Comment