Tuesday, December 24, 2013

Salam Pengakap;

Saya selaku Pemimpin Pasukan Pengakap Kelana 'A' Angkasa Lembah Pantai Kuala Lumpur ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baharu 2014. Khusus ucapan ini saya tujukan kepada kepimpinan tertinggi Pengakap di Persekutuan Pengakap Malaysia, semua kenalan ahli Pengakap seluruh Malaysia, semua kenalan Pengakap seluruh dunia dan kepada semua rakyat Malaysia.


Marilah kita sama-sama berdoa kehadrat ALLAH SWT semoga tahun baharu 2014 yang bakal menjelma tidak lama lagi ini memberikan kita sinar baharu dalam arena kepengakapan khususnya dan kesejahteraan bersama. Banyak pendapat menyatakan bahawa tahun 2014 yang bakal tiba adalah tahun yang amat mencabar ekonomi dan kesejahteraan rakyat Malaysia khususnya. Namun begitu ayuh kita lihat daripada perspektif positif semoga semangat dalam menghadapi hari-hari mendatang itu tetap utuh.

Ayuhlah kita sama-sama berganding bahu menanam azam baharu dalam mengusahakan pendidikan ilmu kepengakapan kepada para ahli Pengakap yang ada hari ini agar kita semua selaku sebuah keluarga besar Pengakap di Malaysia sama-sama bakal mendapat manfaatnya. Bentukkan matlamat jelas dan berusahalah untuk mencapai matlamat itu dengan penuh semangat jiwa Pengakap yang sejati.

Sekali lagi saya mengucapkan ucapan Selamat Tahun Baru 2014 dan Selamat Berpengakap.

No comments:

Post a Comment